Beeldend, procesgericht werken binnen Dalton

Deze leerlijn draait om het procesgericht beeldend onderwijs binnen DALTON onderwijs en is gericht op reflecteren, verantwoordelijkheid en zelfstandig werken.

Beeldend staat op de weektaak. In de school is een zelfstandig- werk-hoek die de kinderen zelf onderhouden. Met alle kinderen in de klas en de leerkracht zijn er gezamenlijke  instructie- en reflectiemomenten.

Vanuit een bron (www.laatmaarleren.nl) met meer dan 500 procesgerichte beeldende lessen kiezen leerkrachten lessen op thema. In deze bron zit een leerlijntool waarmee je heel makkelijk alle gegeven lessen - ook de zelfbedachte lessen en excursies - naar de leerlijn van de groep kan slepen.

 

Deskundigheidsbevordering:

Procesgericht beeldend onderwijs:

  • trainingen
  • reflectiemomenten/ supervisie
  • materialen en techniekencircuit
  • lesbezoeken

 

Cultuurinstelling: Karin Kotte 

Samenwerking: Tetem kunstruimte

Groep: 1 t/m 8

Regio: alle regio’s

Bijzonderheden: Leergebieden, seizoenen, feest en themadagen, het kan allemaal verbonden worden aan deze leerlijn.

Voorbeeldlessen: www.laatmaarleren.nl

 

School:

CBS Hoogengraven, Stegeren

Margreet Tibben

0529 457 570

info@hoogengraven.nl 

 

Contact:

Karin Kotte

info@kunstedu.nl

06 113 222 35

www.kunstedu.nl