Beeldend, procesgericht werken binnen Dalton
Deze leerlijn draait om het procesgericht beeldend onderwijs binnen DALTON onderwijs en is gericht op reflecteren, verantwoordelijkheid en zelfstandig werken.
Beeldend staat op de weektaak. In de school is een zelfstandig- werk-hoek die de kinderen zelf onderhouden. Met alle kinderen in de klas en de leerkracht zijn er gezamenlijke instructie- en reflectiemomenten.
Vanuit een bron (www.laatmaarleren.nl) met meer dan 500 procesgerichte beeldende lessen kiezen leerkrachten lessen op thema. In deze bron zit een leerlijntool waarmee je heel makkelijk alle gegeven lessen - ook de zelfbedachte lessen en excursies - naar de leerlijn van de groep kan slepen.
Deskundigheidsbevordering:
Procesgericht beeldend onderwijs:
- trainingen
- reflectiemomenten/ supervisie
- materialen en techniekencircuit
- lesbezoeken
Cultuurinstelling: Karin Kotte
Samenwerking: Tetem kunstruimte
Groep: 1 t/m 8
Regio: alle regio’s
Bijzonderheden: Leergebieden, seizoenen, feest en themadagen, het kan allemaal verbonden worden aan deze leerlijn.
Voorbeeldlessen: www.laatmaarleren.nl
School:
CBS Hoogengraven, Stegeren
Margreet Tibben
0529 457 570
Contact:
Karin Kotte
06 113 222 35