Kunst in Beweging

Bij deze leerlijn ligt de nadruk op de leerkrachten zelf. De leerlijn bouwt voort op de leerlijn Kunst voor Toppers (pagina x) en gaat uit van vijf elementen: nieuwsgierigheid, verbeeldingskracht, expertise, doorzettingsvermogen en samen werken. Leerkrachten kiezen zelf een discipline (dans, theater, nieuwe media) waar zij een leerlijn voor ontwikkelen die zij later zelfstandig kunnen geven.

 

Deskundigheidsbevordering:

De leerkrachten worden de experts, zij gaan zelf lessen maken en geven.

Alle leerkrachten, het hele team, krijgt een basistraining om een keuze voor een van de disciplines te kunnen kiezen. Het werkt immers het beste als je iets kiest wat dicht bij jezelf ligt. De docenten krijgen een grid en ontwikkelen zelf de lessen van de leerlijn.

Binnen een projectvorm komt deze leerlijn het beste tot zijn recht. Een thema staat centraal en wordt uitgewerkt met beeldende, dans, theater opdrachten.

 

Slogan: 'Wij hadden geen idee hoe dichtbij 'dans' en daarmee dus bewegen en de didactiek hiervan bij ons lag. De angst voor techniek en nieuwe media is nu minder eng en ver weg, we gebruiken ' het kijken' beter in onze lessen en het spelen in de klas doen we meer, ook op andere momenten''... (ICC-er)

 

Cultuurinstelling: Karin Gerfen

 

School:

GBS Op de Hoeksteen, Hasselt

Wolbert Meijer (ICC-er)

038 477 2268

 

De Wegwijzer, Steenwijk

Ineke v.d. Veen (ICC-er)

Steenwijk

0521 512 643

 

Contact:

Karin Gerfen

06 15331297

info@karingerfen.nl